Omx Wampa

Frågor om Sveriges Vassaste Intraday Trading System

Vill ni se dags-statistik för Omx Wampa

Ja - statistik är bra
4
80%
Nej - Det räcker med att se stastistiken per månad
0
Inga röster
Nej - Det räcker med att se statistiken per vecka
1
20%
Nej - Bryr mig inte
0
Inga röster

Antal röster : 5

Omx Wampa

Inläggav Jörgen-RankorSystem » ons mar 19, 2008 11:54 am

Vi har börjat uppdatera dags-statistiken för Omx Wampa under statistik-sidan.

Finns det intresse hos kunder att se daglig statistik eller räcker det med månadssammanställning?

Svara i vårt forum så vet vi vad kunderna efterfrågar.
:D
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Re: Omx Wampa

Inläggav GLT » mån mar 31, 2008 7:59 pm

Hvordan er denne å innstallere i AT?
Er det vannskelig?
GLT

Inläggav Jörgen-RankorSystem » lör apr 05, 2008 8:06 pm

Hej!

Vi har tagit fram en utförlig instruktion för hur installationen går till som finns att ladda ner på webbplats under login. Som kund behöver man ansluta krypterade script i Friendly Börs, bygga ordermodell. Allt finns noggrant beskrivet och de kunder som kör Omx Wampa idag har klarat att installera Omx Wampa enligt instruktionen.

:D
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav ulfola » sön sep 21, 2008 4:29 pm

Är väldigt nöjd med hur Wampa fattar beslut om och när det gäller att gå lång eller kort. Vad jag funderar på är om det i nästa steg skulle finnas ngn möjlighet att säkra upp en vinst ibland, t.ex den 18/9 fick jag köp 11.17 på 786 sedan var den uppe o vände på 801 för att sedan nollställas 17.18 på 788.
Finns det ngn möjlighet att efter det att entrysignalen är fattad så går besluten över till en annan del som fattar exitbeslut efter andra parametrar så att man fångar upp liknande kursvariationer bättre.Det här gäller både för när entrysignalen är lång eller kort. :?:
ulfola

Inläggav Jörgen-RankorSystem » sön sep 21, 2008 5:41 pm

Hej.

Flera kunder har efterfrågat möjligheten att ta hem vinst innan Omx Terminen vänder åt andra hållet efter bra vinst.

Vi håller på och undersöker vilka indikatorer som skulle kunna hjälpa oss i dessa situationer, återkommer.

Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav Jörgen-RankorSystem » mån sep 22, 2008 7:23 pm

Autostock har startat upp en tråd i sitt forum där vår Omx Wampa jämförs med deras Raptor, och
vi har bättre netto resultat än dom, kul...
:lol:

länk:
http://www.autostock.se/vbulletin/showt ... #post12209
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav Jörgen-RankorSystem » tor sep 25, 2008 7:51 pm

Ulfola,
vi har hittat en av våra indikatorer vi byggde till Omx Reek och kommer använda oss av den i Omx Wampa.

En sådan förlust-dag som idag skulle det sett ut så här:

Köp 826,5 long
Sälj 829,25 take profit
Vinst 2.75 punkter

Sälj 829,25 short
Köp 825.75 take profit
Vinst 3.50 punkter

Köp 825.75 long
Sälj 829 take profit
Vinst 3.25 punkter

Köp 829 long
Sälj 840.75 -slut för dagen
Vinst 11.75 punkter

Totalt 2.75 + 3.50 + 3.25 + 11.75 = 21.25 punkter vinst, lite bättre än dagens 20 punkter förlust....

Arbetet påbörjas omgående med testning, implementation.
Det innebär att vi kommer att överge purple line och syftet är att ta hem vinst fortare och
få den mest lönsamma trading-modellen på omx-terminen och fler kunder.

Alla dagar är inte lika tydliga som den här i sina toppar/bottnar, men i längden tror vi resultatet kommer förbättras.

Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav ulfola » fre sep 26, 2008 9:24 pm

Tror det kommer bli jättebra när du får ihop en lösning på detta. Känns som man annars går emot mycket man lärt sig vid , att inte gå in i en affär utan att ha en exitplan klar,
Det här med att gå från 0,3% till 0,1% hur påverkar det resultatet, kommer vi få fler ¨falska utbrott¨ ? Har du backtestat resultatet o fått fram ngn skillnad
ulfola

Inläggav Jörgen-RankorSystem » sön sep 28, 2008 9:08 pm

Hej Ulfola.

Indikatorn finns redan, vi har kört den i Omx Reek sedan vi startade och den är tillförlitlig.
Scenariot kommer att vara som tidigare, ta position på kl.10 och kl.11 linjerna, sedan
kan indikatorn byta position vid trendvändning.

För att göra indikatorn säker tas position sista minuten i perioden.

0.1 eller 0.3 gör lite skillnad i vilket pris vi får vid avslut, vill man få tight avslut använd 0.1
vill man vara säker på att få avslut om marknaden rycker flera punkter, använd 0.3, valfritt
för kunden. Vi kör med 0.1 nu.

Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav Berra » mån sep 29, 2008 5:44 pm

Hej Jörgen
Hur går det med "vinst"-indikatorn är det långt till att vi användar får tillgång till den?
Berra

Wampa angående stoppen

Inläggav Berra » mån sep 29, 2008 6:22 pm

--------------------------------------------------------------------------------

jag har testkört Wampa i tio börsdagar nu och har -94,50 mot +81,50 punkter
hade det funnits ett stopp som vände possitionen i torsdags hade det sett väldigt annorlunda ut, nu är tio dagar för lite att mäta på det ser trots allt ut som Wampa har en god strategi kan det bara komma in något som vänder om vid sådant saom hände 25/10. Det ska inte behöva gå så käpprakt åt pipsvängen som det gjorde då. Sägas skall att jag i dag använde multistoppen i dag, det var heller inte rätt för på det tappade jag 7,5 punkter i början. när jag tog bort den och lät Wampa sköta sig själv så följde den med ned i dagens djupa hål och där gick ju Vampa ur snyggt och prydligt på 775.75 vilket känns skönt 8)
Berra

Inläggav Jörgen-RankorSystem » tis sep 30, 2008 9:50 am

Berra,
jag antar att du jämför Raptor med Wampa och Raptor fick -94.50 punkter och Wampa +81.50 punkter?
I såfall är det ju ett strålande resultat för Wampa :D

Jodå, vi håller på med den nya indikatorn, den anpassas nu för intraday-handel.
I scriptet har vi fått lägga till att signalen släpps fram sista minuten i perioden för att undvika falska signaler.
Härnäst ska kod tillkomma för att bara låta indikatorn vara aktiv från ett visst klockslag.
Vi behöver komplettera indikatorn med breakout-nivåer, så det finns att göra.

Just nu ägnas tiden åt att ta fram licenskrypterade script för betalande kunder och distribuera ut dom.

Jag återkommer när produktionsstarten är planerad för Omx Wampa Version3.

Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav Berra » tis sep 30, 2008 8:42 pm

Nej jag kanske utrycker mig lite vårdslöst men Wampa har haft minus -9450kr och plockat +8150kr på dessa 10 dagar, jag skrev om det till punkter. Det har varit ett par tillfällen jag har ökat upp till 2 kontrakt bla. 25/9 och då har ju förlusten blivit därefter också. Men det fattades ju bara ungefär det som försvann när jag prövade med multistoppen igår då tappade jag 750 av vad det skull blivit om inte den varit så snäv och löst ut. Men idag då, legat på plus hela dagen ca 6 punkter och döm om min förvåning 17.18 säljer på-6 punkter och terminen stänger i nästan samma minut på 775.25 som var inköpsvädet kl 10.05.04 det är ju så jag börjar tro att hornpelle står bakom ryggen och flinar åt mig, eller hur?
:mrgreen:
Berra

Inläggav Jörgen-RankorSystem » tis sep 30, 2008 8:51 pm

Ja, undrar vad som hände den sista minuten, kursen var på 750kr och slutade på 755, 5kr diff på några sekunder,
kanske någon storbank som slängde ut order...

:roll:
Användarvisningsbild
Jörgen-RankorSystem
Site Admin

Inläggav Berra » tor okt 02, 2008 6:32 pm

Idag funkade Wampa perfekt kände exakt när den skulle vänd och plockade in 14.75 pt utan att räkna så är den på rätt sid och för hoppningsv stannar där hela oktober. Kolla raptor klarade inta av dagen utan gjorde -9.75 idag.
tack Wampa för ett par fina dagar hoppas den fortsätter på den vägen. :mrgreen:
Berra

Nästa

Återgå till Omx Wampa